Bedreven Backoffice Manager voor H. van Wijnen

Creatieve job marketing voor snel resultaat.

H. van Wijnen maakt gerookte vis van topkwaliteit. Maar in de zoektocht naar een nieuwe Backoffice Manager viste het bedrijf steeds achter het net. Dankzij slimme communicatie, creatieve job marketing en proactieve wervingsmethoden vonden wij snel een goede kandidaat. Mogen we zeggen: het neusje van de zalm?

De visproducent in Krimpen aan den IJssel was met gepaste spoed op zoek naar een nieuwe Backoffice Manager. Toen het bedrijf bij ons aanklopte, bleek de functie nog wat onduidelijk omschreven. Aan ons de taak om een aansprekende vacature op te stellen, die kandidaten direct tot actie aanzet. Tijdens een goed gesprek met de opdrachtgever, werd ons duidelijk wat hij zocht in zijn nieuwe medewerker. Op basis daarvan hebben wij de vacaturetekst herschreven: vlot en duidelijk. Een basis om verder mee aan de slag te gaan. Sterker nog: je kan niet bouwen zonder basis. Een goede vacaturetekst is volgens ons cruciaal voor succesvolle werving.

Bewezen procedure

Met deze duidelijke functieomschrijving en aansprekende vacature konden we de markt op. Dat doen we volgens onze vaste methode, want we weten ondertussen dat die werkt. Omdat er haast was bij deze opdracht, kozen we in dit geval voor meerdere wervingskanalen. Zo zetten we onder meer slimme (online) advertenties uit. Daarnaast hebben we voor deze klant proactief kandidaten met een groot potentieel benaderd. Kortom: een compleet pakket job marketing: een combinatie van copywriting, positionering, targeting en (online) marketing. Met effect: al snel kwamen de eerste reacties binnen.

Het resultaat: een nieuwe Backoffice Manager in 1,5 week!

Ja, het is echt waar: tussen onze intake met de opdrachtgever en de start van de nieuwe Backoffice Manager zat slechts anderhalve week. Door een goede positionering van de vacature en proactieve werving konden we écht doorpakken.              En: we boekten snel resultaat. Naar tevredenheid van onze opdrachtgever:

“Bob is gedreven om een vacature goed in te vullen. Hij start met veel vragen over de functie en de organisatie. Daarna heeft hij intensief contact met kandidaten en opdrachtgever en zorgt voor frequente feedback over de status van de opdracht. Hij checkt en spreekt kandidaten vooraf goed en werkt snel, kordaat en zorgvuldig. Daarnaast is hij goed betaalbaar door zijn ‘eenvoudige kostenstructuur’. Kortom: snel, goed, betaalbaar en transparant en in mijn case hebben we binnen anderhalve week de functie ingevuld.”

Arjan Oosterlee, Commercieel Directeur H. van Wijnen

Visproducent

Vacature met spoed

Backoffice Manager

Copywriting

Targeting

Creatieve job marketing

Proactieve wervingsmethoden

Start nieuwe kandidaat binnen anderhalve week

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?